Směs pro spalovací motory
Karburátory
Spalovací motor funguje díky vznícení směsi, která se následně začne rozpínat a tím tlačí píst dolů, a proto energie plynu využijeme k přeměna na mechanickou a tím motor koná práci. Samozřejmě v praxi to není tak jednoduché, protože motor se skládá z mnoha součástek, přičemž každá z nich musí dělat svou práci. Aby se do válce dostávala směs ve správnou dobu a spaliny byli zase vypuštěny do výfuku ve vhodnou dobu, tak musí být zajištěn správný pohyb ventilů přes rozvody.
Nás však bude zajímat především příprava směsi, protože do válce musíme dostat vhodné množství paliva v určitém poměru se vzduchem. Chudá ani bohatá směs není pro motor nic prospěšného. Dříve se využívali hlavně karburátory. V něm proudí vzduch, do kterého je přisáváno palivo a tím vzniká výsledná směs. Samozřejmě konstrukce musí zajišťovat správnou směs a s přidáváním plynu dodávat její větší množství, což zajišťuje klapka.
Vstřikování
U nově vyráběných vozů na našem trhu se už z karburátory mnoho let nesetkáme, protože se přešlo na vstřikování. Dříve bylo k vidění spíše u dražších vozů, ale díky emisním normám se k němu přešlo i u běžných vozů. Dosahuje totiž lepší efektivity. Jedním z důvodů, proč tomu tak je si můžeme ukázat na řídící jednotce. Ta totiž vyhodnotí údaje z lambda sondy, kterých je dnes ve výfuku více a podle toho vyhodnotí, kolik paliva do válců vstříknout, aby byla zajištěna co nejlepší směs.
Samozřejmě kromě emisí má tento systém také příznivý vliv na spotřebu. Se vstřiky však můžou být i problémy, čehož si můžeme všimnout mnohdy u starších dieselových motorů. Vstřik buď dodává menší množství paliva či jej pěkně nerozprašuje. Jestliže se nevyplatí repas a nechcete dávat moc peněz za nové, tak můžete zvolit 038130073ag https://www.woocar.cz/produkty/vstriky-motoru-vw-audi-seat-skoda-1-9-tdi-038130073ag/. Tento zánovní díl pasuje do motorů 1.9 TDi, které nalezneme v mnoha koncernových vozech.